البحث المتقدم
     

Teaching metric relations in a triangle through WhatsApp : a case study of students in grade 12, section general sciences, in a public school in Beirut

[Abstract]  [الملخّص] 
النوع مقال
ردمد 23197064
المؤلف el-Rouadi, Naim.
المؤلف الاضافي Anouti, Mohammad Faysal.
متغيرات العنوان تدريس العلاقات المترية في مثلث من خلال WhatsApp :دراسة حالة للطلاب في الصف 12، قسم العلوم العامة، في مدرسة عامة في بيروت [مقال]
الصفحات pp. 640-650
الوتيرة Monthly
ملاحظة عامة Peer reviewed
المصدر International Journal of Science and Research. Vol. 9, no. 1, January 2020
عنوان الناشر C-1, Sector 1, Avanti Vihar, Raipur. Chhattisgarh. India. International Journal of Science and Research (IJSR). . editor@ijsr.net. https://www.ijsr.net.
المصدر الالكتروني Full text (PDF)  PDF
الناشر Chhattisgarh: International Journal of Science and Research (IJSR)، 2020
الواصفات Teaching methods  -  Telecommunications  -  Educational technology  -  Case studies  -  Secondary school students  -  General science  -  Public schools  -  Beirut (Lebanon)
لغة الوثيقة الانكليزية
البلد الهند
يهدف هذا البحث إلى دراسة تأثير تدريس الدرس "العلاقات المترية في مثلث" في الرياضيات، من خلالWhatsApp ، على 23 طالبًا في الصف 12، قسم العلوم العامة، في مدرسة رسميّة في بيروت. يهدف أيضًا إلى تحديد آراء الطلاب حول إمكانية تدريس دروس الرياضيات الأخرى عبر WhatsApp للطلاب في فصول ومستويات مختلفة. أخيرًا، يهدف إلى تقدير النسبة المئوية للطلاب الذين يعتقدون أن دور المعلم مهمّ في توصيل المعلومات للطلاب من خلال WhatsApp وأولئك الذين يرغبون في دراسة درس ثانٍ في الرياضيات من خلال نفس المنصة. تم تشكيل عينة الدراسة من قبل 23 طالبًا في الصف 12، قسم العلوم العامة، من خلال تقنية أخذ العينات الهادفة. لقد بحث هذا البحث، من خلال منهجه الكمي ، في العلاقات المحتملة بين ال WhatsApp وتعليم درس رياضي. بالنسبة للإحصاءات ، استخدم الباحثون الترددات والنسب المئوية والرسوم البيانية الشريطية لتمثيل بيانات الدراسة. كشفت نتائج الدراسة أن درس "العلاقات المترية في مثلث" يمكن تدريسه عبر WhatsApp من خلال التفاعل مع المعلم. تمكّن معظم المشاركين من حل التدريبات المعينة بعد الانتهاء من مناقشة الدرس من خلال WhatsApp وقد اعتقد الكثير منهم أنه من الممكن تدريس دروس الرياضيات الأخرى عبر نفس المنصة للطلاب في الفصول والمستويات الأخرى. 95.6٪ من المشاركين يعتقدون أن دور المعلم مهم في توصيل المعلومات للطالب من خلال ال WhatsApp، بينما 85.9٪ كانوا على استعداد لدراسة درس ثانٍ في الرياضيات عبر نفس المنصة. يوصي الباحثون بأن يستخدم مدرسو الرياضيات الممارسة المتعمدة من خلال WhatsApp ويدعموا طلابهم بتمارين إضافية لأداء أفضل في الامتحانات. كما يوصون الباحثين الآخرين ، من خلال التجارب ، بدراسة تأثير تدريس دروس رياضية أعمق في فئات ومستويات مختلفة من خلال ال WhatsApp وغيرها من منصات ومواقع شبكات التواصل الاجتماعي. (الملخص المنشور)
This research aims at examining the impact of teaching the lesson “metric relations in a triangle” in mathematics, through WhatsApp, to 23 students in grade 12, section general sciences, in a public school in Beirut. It also aims at determining students’ opinions about the possibility of teaching other math lessons via WhatsApp to students in other classes and levels. Finally, it aims at estimating the percent of students who believe that the role of the teacher is important in delivering the information to the students through the WhatsApp and those who are willing to study a second lesson in mathematics through the same platform. The sample of the study was formed by 23 students in grade 12, section general sciences, through the purposive sampling technique. This research, through its quantitative approach, have explored the possible relations between WhatsApp and teaching a mathematical lesson. For statistics, the researchers have used the frequencies, the percent and the bar diagrams to represent the data of the study. Results of the study have revealed that the lesson “metric relations in a triangle” can be taught via the WhatsApp and through interaction with the teacher. Most of the participants were able to solve the assigned exercises after completing discussing the lesson through the WhatsApp and many of them have believed that it is possible teaching other math lessons via the same platform to students in other classes and levels. 95.6% of the participants have believed that the role of the teacher is important in delivering the information to the student through the WhatsApp, while 85.9% were willing to study a second lesson in mathematics via the same platform. The researchers recommend that math teachers use the deliberate practice through the WhatsApp and support their students with extra exercises to perform better in exams. They also recommend other researchers, through experiments, to examine the impact of teaching deeper mathematical lessons in different classes and levels through WhatsApp and other social media platforms and networking sites. (Published abstract)

PermaLink  الرابط الثابت:

 برامج إدارة المراجع:

Refworks التصدير ل RefWorks

EndNote التصدير ل EndNote


 شارك من خلال وسائل التواصل الاجتماعية:




Cite   للمزيد من الدقة يرجى التأكد من أسلوب صياغة المرجع وإجراء التعديلات اللازمة قبل استخدام أسلوب (APA) :
el-Rouadi, Naim. (2020). Teaching metric relations in a triangle through WhatsApp : a case study of students in grade 12, section general sciences, in a public school in Beirut. International Journal of Science and Research. Vol. 9, no. 1, January 2020. pp. 640-650 تم استرجاعه من search.shamaa.org .